La Llarga

La llarga és un recorregut d’uns 41 km força distret que transcorre majoritàriament per pistes forestals. També s’han de fer corriols no gaire complicats i algun tram d’asfalt.

Segons l’època de l’any es podem trobar amb aigua a les rieres i fins i tot neu, però això no ha de representar cap dificultat per poder-la fer.

La sortida és des d’Esparreguera i prenen rumb a Collbató pel camí veïnal, a l’alçada de l’antiga benzinera de Can Roca es creua la carretera antiga per pujar  pel camí de la banda esquerra de l’autovia A2 cap a la Font del Còdol.

Es puja a la Serra de Can Dolcet i seguim direcció al Bruc pel corriol tècnic de Les Rovires.
Arribats al Bruc de Baix, pel camí de la Span Deck ens aproparem a les granges de Can Cairot. A l’estiu gaudireu del microclima que confereix aquest indret i, si teniu sort, trobareu aigua a la riera.

El camí segueix fins al coll del Bruc on es creua la carretera i es pren el camí que ens portarà a Montserrat Parc i Sant Pau de la Guàrdia. Des d’aquí prenem una pista que ens porta la carretera de Manresa i fins Can Maçana.

Baixarem a Collbató per Can Jorba i la Vinya Nova fins arribar al nostre punt de partida.

FITXA TÈCNICA
75 AB
Dificultat:
Moderada / Mitjana

Requereix d’un nivell normal d'entrenament físic i coneixements bàsics de técnica de BTT.